Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/stokjan/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121 Przedszkole – Niepubliczne Przedszkole i Żłobek Stokrotka Przedszkole

Wybierz dla dziecka

Przedszkole Stokrotka w Janczewicach

 Zapisz dziecko

Aktualności

10 urodziny stokrotki

Czy wiecie, że nasza Stokrotka świętuje dziś swoje 10 urodziny?! Tak to już 10 lat od kiedy nam ufacie i pozostawiacie pod naszą opieką swoje pociechy!

Dwujęzycznej zerówki

Od roku szkolnego 2022/2023 zapraszamy do dwujęzycznej zerówki. Realizujemy podstawę programową w języku polskim i angielskim. Zapytaj o wolne miejsca

zapraszamy do obserwowania na Facebooku

Trwają zapisy do przedszkola!

Rekrutacja trwa cały rok, jeśli w danej grupie wiekowej są wolne miejsca. Warunkiem przyjęcia do żłobka jest wypełnienie karty zgłoszeniowej oraz podpisanie umowy o świadczeniu usług dydaktycznych i opiekuńczo- wychowawczych.

Program przedszkola

W Stokrotce realizujemy program edukacji przedszkolnej zatwierdzony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej zgodny z podstawą programową wychowania przedszkolnego. W każdym nowym roku przedszkolnym prezentujemy rodzicom wybrane pomoce, które będziemy wykorzystywać.

Wiek przedszkolny to dla dziecka okres wzmożonej aktywności poznawczej. Naszym zadaniem jest stworzenie bezpiecznego miejsca i sytuacji, w których dziecko będzie mogło zaspokoić swoje potrzeby. Dbamy o to, aby każde dziecko osiągało systematyczne sukcesy i postępy. Pomagamy rodzić sobie z trudnościami i uczymy się jak je przezwyciężyć. Priorytetem naszej kadry jest stwarzanie każdemu dziecku szansy do rozwoju na miarę jego możliwości. Dbamy o to, aby nasi nauczyciele wykorzystywali w swojej codziennej pracy nowatorskie metody.

Metody w Stokrotce

Podstawowymi formami organizacyjnymi jest działalność indywidualna, zespołowa i zbiorowa (praca z całą grupą) za pomocą metod: czynnych: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku, kierowania własną działalnością dziecka, oglądowych: obserwacja i pokaz, przykład nauczyciela, udostępnianie sztuki słownych: rozmowy, opowiadania, objaśnienie i instrukcje, zagadki, metody żywego słowa, sposoby społecznego porozumiewania się, objaśnienia i instrukcje. Aktywizujących: burza mózgów, metoda projektów, gry dydaktyczne.

Edukacja przedszkolna to przede wszystkim nauka przez zabawę. W Stokrotce podczas codziennej pracy z dziećmi wykorzystujemy elementy wielu metod m.in.:

Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Boso, w wygodnych strojach poprzez ruch wspiera się i stymuluje rozwój każdego. Celem tej metody jest wspomaganie rozwoju psychofizycznego dziecka i terapia zaburzeń rozwoju. Uczestnicy doświadczają ruchu, kontaktu emocjonalnego, fizycznego i społecznego, poznają własne ciało. W tej metodzie nie ma słabych, gorszych, smutnych. Każdy może dołączyć być aktywny i radosny.

Metoda Edyty Gryszczyk- Kolczyńskiej do nauki matematyki

W edukacji przedszkolnej najważniejsze są osobiste doświadczenia dziecka, stanowią one budulec do rozwoju umiejętności. głównym celem metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dziecka, który sprzyja stymulowaniu uzdolnień matematycznych i ma na celu przygotowanie dziecka do nauki matematyki w szkole, obejmuje 12 kręgów tematycznych: orientacja przestrzenna, rytmy, kształtowanie umiejętności liczenia, a także dodawania i odejmowania, wspomaganie rozwoju operacyjnego rozumowania; rozwijanie umiejętności mierzenia długości, klasyfikacja, układanie i rozwiązywanie zadań arytmetycznych, zapoznanie dzieci z wagą i sensem ważenia, mierzenie płynów, intuicja geometryczna, kształtowanie gier przez dzieci, zapisywanie czynności matematycznych.

Pedagogika zabawy „Klanza”

Pedagogika zabawy włącza do nauczania i wychowania metody kreatywne. Działamy w atmosferze akceptacji i zaufania. Gry i zabawy wykluczają rywalizację, zapewniają dobrowolność uczestnictwa i dają możliwość komunikowania się przez ruch, słowo, działania plastyczne. Podczas wspólnej zabawy wykorzystywana jest też chusta animacyjna.

Metoda twórczego myślenia J. Osborne „Burza mózgów”

Uczym w sposób twórczy rozwiązywać problemy, bez oceniania. Liczy się pomysł, chęć uczestnictwa.

Metoda Carla Orfa

Twórca meody uważał, że kulturę fizyczną należy rozwijać w koleracji z kulturą rytmiczo- muzyczną. Głównym zadaniem i celem metody jest wyzwolenie u dzieci samo ekspresji i inwencji twórczej powiązanej z muzyką i ruchem

Techniki parateatralne

zabawy paluszkowe, teatrzyk pacynkowy, kukiełkowy, drama, pantomima. Drama uczy samodzilnego myślenia, rozwija emocje, fantazję i wyobraźnię. Zabawa teatr ma ogromne zalety terapeutyczne i wychowawcze. Uczy samodyscypliny, koncentracji, współodpowiedzialności. Uczestnictwo we wspólnej zabawie dramowej wzmacnia wiarę we własne możliwości.

Zabawy badawcze, obserwacje przyrodnicze, doświadczenia

Aktywność badawcza jest naturalną metodą poznawczą dla dzieci w wieku przedszkolnym. Dziecko mające możliwość samodzielnego odkrywania, samo wyznacza sobie czas pracy i tempo, uczy się metodą prób i błędów.

Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne

Relaksacja daje ogromne możliwości terapeutyczne. Reguluje poziom stresu, regeneruje siły, pomaga zniwelować niepokój, zwiększyć świadomość własnego ciała. Uczy panować nad emocjami.

Informacje o przedszkolu

Rodzicu, jeśli zależy Ci by twoje dziecko rozpoczęło swoją edukację w przedszkolu, gdzie zadba się o jego wszechstronny rozwój, dobre samopoczucie i będzie czuło się jak w domu to, Stokrotka jest takim miejscem!

Rekrutacja trwa cały rok!

Rekrutacja trwa cały rok, jeśli w danej grupie wiekowej są wolne miejsca. Warunkiem przyjęcia do przedszkola jest wypełnienie karty zgłoszeniowej (do pobrania tutaj) oraz podpisanie umowy o świadczeniu usług dydaktycznych i opiekuńczo- wychowawczych.

  Co obejmuje czesne w przedszkolu?

W ramach czesnego zapewniamy opiekę, codzienne zajęcia dydaktyczno- wychowawcze oraz:

  • 4 posiłki, przygotowane na miejscu w naszej kuchni.
  • opiekę psychologa, terapeuty pedagogicznego i neurologopedy (organizujemy pomoc psychologiczną- pedagogiczną w ramach opinii o wczesnym wspomaganiu i potrzebie kształcenia specjalnego).
  • zajęcia języka angielskiego codziennie.
  • zajęcia ruchowe, korekcyjne 2 razy w tygodniu.
  • zajęcia rytmiczne prowadzone metodą Carla Orfa 2 razy w tygodniu.
  • sensoplastyka
  • logopedia grupowa
  • teatrzyki,
  • koncerty
  • spotkania edukacyjne,
  • imprezy okolicznościowe np. Pasowanie na przedszkolaka, Jasełka, Dzień Babci i Dziadka, Bal Karnawałowy, Bal wiosenny Zielono mi, Dzień Mamy i Taty, Pikniki Rodzinne, Pożegnanie Absolwentów, Warsztaty okolicznościowe i wiele innych atrakcji przygotowywanych przez dzieci i wychowawców.

Zajęcia dodatkowe w naszym przedszkolu

Posiadamy również ofertę zajęć fakultatywnych, dla chętnych dzieci (dodatkowo płatne):

  • tańce
  • plastyka
  • legorobotyka
  • szachy
  • karate
  • religia
  • matematyka dla smyka, zajęcia matematyczne prowadzone metodą M. Bogdanowicz
  • język angielski prowadzony metodą Claire Selby.

Jeśli chcesz z nami porozmawiać, poznać nas to zachęcamy do kontaktu i wizyty w naszej placówce!

Co przygotować do przedszkola?

Zaczynając przygodę z przedszkolem warto przygotować wszystkie niezbędne rzeczy kilka dni wcześniej.

Lista rzeczy niezbędnych w przedszkolu, tzw. wyprawka przedszkolaka

Oto lista niezbędnych rzeczy, które warto zabrać ze sobą do Stokrotki już pierwszego dnia.

  • obuwie na zmianę (wygodne i najlepiej z zakrytymi palcami).
  • podpisany worek a w nim zestaw ubrań i bielizny na zmianę.
  • strój do ćwiczeń gimnastycznych.
  • podpisany ręcznik do rąk
  • komplet pościeli z prześcieradłem w podpisanej torbie/worku. Tylko dzieci młodsze, które będą leżakować po obiedzie.
 Zapisz dziecko